Niezależnie od branży i dziedziny w jakiej działa firma, każde przedsiębiorstwo musi liczyć się z ogromną konkurencją. Jest to cecha charakterystyczna współczesnej gospodarki. Z tego powodu każda marka stara się znaleźć rozwiązania i drogi do klienta, które pozwolą się wybić oraz wyróżnić na tle konkurencyjnych produktów i firm. Jednym ze sposobów jest skuteczna i efektowna reklama. Jednak równie ważne jest właściwe zaprezentowanie przekazu reklamowego. Przedstawiamy nowoczesne stojaki reklamowe i wyjaśniamy dlaczego warto w nie zainwestować.
Sposoby na wyróżnienie się na tle konkurencji – nowoczesne stojaki reklamowe
Ogromna konkurencyjność współczesnego rynku zmusza producentów do wdrażania coraz nowszych i bardziej wymyślnych strategii marketingowych oraz sposobów na zareklamowanie swoich produktów. Tworzenie ulotek i innych materiałów reklamowych jest jedną z najbardziej tradycyjnych form reklamy, ale jednocześnie sprawdzoną i bardzo skuteczną. Oprócz dobrze i atrakcyjnie zaprojektowanej reklamy, ważna jest także jej prezentacja. Właściwie wyeksponowane materiały marketingowe przyciągają uwagę klientów i odwiedzających, przez co chętniej sięgają oni po prezentowany materiał. Warto wiedzieć, że doskonałym sposobem na zademonstrowanie materiałów reklamowych są nowoczesne stojaki reklamowe.
Jednak czym właściwie są stojaki reklamowe? Są to wygodne nośniki reklamy zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Nadają się doskonale do ekspozycji oferty, produktów i usług oferowanych użytkownikom oraz klientom. Stojaki reklamowe nadają się także do wyeksponowania bestsellerowych produktów czy innych materiałów promocyjnych oraz informacyjnych.
Wygląd standu reklamowego nie jest w żaden sposób uregulowany czy unormowany. Dlatego też jego wygląd i projekt zależą od designera, a także klienta, jego indywidualnych potrzeb oraz rodzaju materiałów, które będą prezentowane na konkretnym stojaku reklamowym. Można wprawdzie zaopatrzyć się w uniwersalny stojak reklamowy. Jednak dużo lepsze wrażenie robią personalizowane standy reklamowe, opatrzone na przykład logo firmy lub w inny sposób zindywidualizowane pod kątem konkretnej marki.
Funkcje i rodzaje nowoczesnych stojaków reklamowych
Stojaki reklamowe posiadają dwie naczelne funkcje. Pierwszą z nich jest oczywiście prezentowanie materiałów reklamowych, marketingowych lub informacyjnych. Drugą funkcją, jaką pełnią stojaki reklamowe, jest zwrócenie uwagi i wzbudzenie zainteresowania u potencjalnego klienta. Stojaki reklamowe znajdują zastosowanie w wielu punktach i siedzibach różnych firm. Niesłabnąca popularność tradycyjnych form reklamy wynika z dużego znaczenia, jakie nadal ma bezpośredni kontakt z klientem, na przykład w czasie odwiedzin w siedzibie firmy, punkcie handlowym czy usługowym.
Materiały reklamowe, marketingowe, informacyjne czy szerzej mówiąc materiały POS, umieszczane na stojakach reklamowych są skutecznym wsparciem sprzedaży bezpośredniej. Zastosowanie nowoczesnych stojaków reklamowych jest w rzeczywistości nieograniczone. Doskonale sprawdzą się one zarówno w sklepach, punktach handlowych i punktach obsługi klienta, jak i w instytucjach publicznych oraz placówkach kultury. Jednak oprócz tego z powodzeniem można stosować stojaki reklamowe także na konferencjach, na targach oraz wydarzeniach branżowych, a także w placówkach medycznych czy usługowych. Innymi słowy, wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba wyeksponowania materiałów POS, można zrobić to przy użyciu nowoczesnych stojaków reklamowych.
Stojaki reklamowe mogą występować w różnych formach, odmiennych rodzajach i wariantach. Ważne jest, aby dostosować formę przekazu do określonej grupy docelowej. Tak precyzyjnie zaplanowana reklama ma znacznie większą skuteczność. Stojaki reklamowe mogą być wykonane z różnorodnych materiałów i występować w różnorakiej formie, jednak najbardziej popularne są standardowe standy reklamowe z miejscem na ulotki. Choć to nie jedyna możliwość. Stojaki reklamowe mogą mieć także formę potykaczy, roll-upów, stojaków naladowych, ekspozytorów wiszących lub słupów reklamowych. Taka różnorodność pozwala na łatwiejsze dostosowanie właściwej formy do potrzeb użytkownika, a także zwiększa skuteczność reklamową nowoczesnych stojaków POS.