kampanie video
Strona główna » Kampanie wideo – jak robić to dobrze?

Kampanie wideo – jak robić to dobrze?

System Google Ads umożliwia tworzenie rozbudowanych kampanii wideo, które mogą być wyświetlane w serwisie YouTube, a także na stronach i w aplikacjach znajdujących się w sieci partnerskiej. Pozwalają one na realizację wielu sposobów docierania do odbiorców docelowych. Wystarczy z nich skorzystać.

Oczywiście łatwiej powiedzieć, trudniej zrobić. Ze względu na mnogość opcji i narzędzi, kampanie tego typu muszą zostać odpowiednio zaplanowane. Wszystko po to, aby przyniosły pożądany skutek i nie prowadziły do wyrzucenia pieniędzy w błoto. Żeby stało się to możliwe, koniecznie trzeba dowiedzieć się, o co w nich tak naprawdę chodzi.

Co warto wiedzieć o kampaniach wideo w Google Ads?

 

Na początek kilka słów wyjaśnień. Cały czas mówimy o materiałach w formie krótszych lub dłuższych nagrań wideo, przedstawiających produkt, usługę bądź markę. Warto podkreślić, że Google Ads pozwala na tworzenie kilku różnych formatów reklam. Spośród nich wymienić należy:

  • reklamy In-Stream możliwe do pominięcia – musi minąć co najmniej 5 sekund, by widz mógł je wyłączyć. Wyświetlane są one przed, po, a także w trakcie docelowych filmów w serwisie YouTube,
  • reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia – w tym przypadku odbiorca musi obejrzeć cały materiał, dlatego trwają one nie dłużej niż 15 sekund,
  • bumpery reklamowe – bardzo krótkie materiały (maksymalnie 6 sekund), które muszą wyróżniać się zapadającym w pamięć przekazem,
  • reklamy In-Feed – publikowane w serwisie YouTube. Zazwyczaj ukazują się w formie miniatury – w miejscach, w których użytkownik przegląda interesujące go treści,
  • reklamy Out-Stream – dedykowane stronom i aplikacjom z sieci partnerskiej Google. Co ważne, są one dostępne tylko na urządzeniach mobilnych.

Zarządzanie powyższymi materiałami odbywa się poprzez system Google Ads, choć do ich publikacji wymagane jest również konto w serwisie YouTube.

Reklamy wideo w Google Ads – przydatne wskazówki

 

Skoro wiesz już, o czym mowa, możemy przejść do przedstawienia kilku porad, które pozwolą lepiej wykorzystać potencjał tego typu treści. Ułatwią ponadto ich wdrażanie oraz planowanie.

  • Pamiętaj o wskaźnikach – podczas przygotowywania kampanii koniecznie musisz zastanowić się nad celem, jaki chcesz osiągnąć. W jego określeniu pomogą Ci wybrane wskaźniki, które pokazują również, czy prowadzone działania są skuteczne. Mowa tutaj między innymi o wyświetleniach reklamy, współczynniku klikalności (CTR), interakcjach i o liczbie unikalnych widzów.
  • Optymalizacja reklamy – najważniejsze zadanie, przed jakim staniesz podczas planowania kampanii wideo w Google Ads. Wzorowa optymalizacja pozwoli podnieść wskaźnik CTR, zwiększyć liczbę obejrzeń, a także obniżyć realny koszt reklamy.
  • Nie zapominaj o kanale! – materiały promocyjne muszą się do czegoś odnosić. Może być to strona internetowa, sklep, jak również kanał YT, na którym użytkownik znajdzie kolejne treści. Oczywiście należy go odpowiednio opisać, przedstawić i zapełnić filmami.
  • Zainteresuj się wykluczeniami – choć może się wydawać, że dobra reklama to taka, która wyświetla się możliwie najczęściej i w wielu miejscach, w rzeczywistości potrafi ona mocno zirytować. Tyczy się to także serwisu YouTube. Jeżeli Twoje materiały będą przerywały ulubione zajęcia potencjalnych klientów, istnieje duża szansa, że bardziej ich zdenerwują, niż zainteresują. Jednak spokojnie – Google Ads zawiera opcję wykluczenia, polegająca na wskazaniu kategorii filmów, w których stworzona reklama nie będzie się wyświetlała.
  • Przypisuj materiały do konkretnych urządzeń – pozwoli Ci to jeszcze skuteczniej dotrzeć do odbiorców, na których zależy Ci najbardziej. W systemie możesz łatwo wskazać, czy reklama pojawi się na komputerach, urządzeniach mobilnych czy na telewizorach.

Kampanie wideo w Google Ads zapewniają mnóstwo możliwości, z których na pewno warto zrobić użytek. Dlatego też dobrym rozwiązaniem okaże się współpraca z profesjonalistami. Agencja kreatywna zaproponuje optymalne rozwiązania, które pozwolą wykorzystać pełen potencjał systemu reklamowego.

źródło: Onetrend.pl